Uren handmatig bijhouden? Dat is natuurlijk allang verleden tijd. Vandaag de dag zijn er diverse tools beschikbaar waarmee je eenvoudig en snel je urenregistratie op een overzichtelijke manier bij kunt houden. Het enige wat je over het algemeen hoeft te doen is een tool of een programma downloaden en klaar is Kees. Maar waarom zou je eigenlijk kiezen voor een urenregistratie tool? Heel simpel: op deze manier kun je veel tijd en uiteindelijk geld besparen. Met een handige urenregistratie tool kun je precies bekijken waar in de agenda er fouten zitten en waar je eventueel geld zou kunnen besparen. Daarnaast hoef je dit werk niet handmatig te doen en houd je dus tijd over voor datgene waar het echt om draait: je onderneming. Check hier een aantal tips voor handige urenregistratie tools voor zakelijke starters, zzp’ers, bedrijven met personeel en meer.
Yanomo: de absolute nummer één
De mensen achter de tool genaamd Yanomo weten als geen ander dat het bijhouden van de gewerkte uren niemands hobby is. Daarom hebben ze een handige software ontwikkeld waarmee jij binnen no time aan de slag kunt. Yanomo is een online complete tool die voor zowel de medewerkers als managers handig en inzichtelijk is. Het grote voordeel is dat de medewerkers hun gegevens eenvoudig en snel kunnen invullen en dat de managers hierbij controle en inzichten krijgen. De medewerker wordt hierbij dus altijd betrokken omdat zij de registraties en gegevens ook in kunnen zien. Kies bij Yanomo bijvoorbeeld voor een registratie op basis van je agenda en je taken of voor het invullen van tabellen zoals je wellicht gewend bent bij Excel. Ook is er een applicatie beschikbaar waarmee je je uren onderweg gemakkelijk kunt registreren. Yanomo is tevens te gebruiken als facturatie tool.
Workday: eenvoudige methode
Ook de mensen achter Workday willen ervoor zorgen dat jij als ondernemer (of als medewerker) zo min mogelijk tijd kwijt bent aan het invullen van de uren. Dit willen ze bereiken met hun tool Workday Time Tracking waarbij medewerkers gemakkelijk hun uren kunnen invullen. Hierbij wordt er gekeken naar de tijd per taak zodat werkgevers en managers precies kunnen zijn waar er eventueel nog extra winst gemaakt kan worden en waar het een en ander fout gaat. Iedere medewerker kan wanneer hij of zij wil gewerkte uren registreren, zowel per laptop als per applicatie op de smartphone. Hierdoor is Workday toegankelijk en eenvoudig om mee te werken.
TimeSync: gemakkelijk en snel
Wanneer je op zoek bent naar een gratis tool voor je urenregistratie is het aan te raden om te kijken wat TimeSync voor jou en je bedrijf kan betekenen. TimeSync is een handig systeem waarbij er gewerkt wordt met een online portaal en een toegankelijke applicatie via smartphone of tablet. Op die manier kun je waar en wanneer je maar wilt je uren registreren en bewerken. Op het online portaal krijg je een goed overzicht van de gewerkte uren van andere teamleden en van het bedrijf. Dit wordt allemaal online verwerkt, waardoor je zelf tijd kunt besparen, tijd die je in je bedrijf kunt steken. Er zijn verschillende pakketten en abonnementen af te sluiten; hoe groter het bedrijf en de mogelijkheden des te hoger de prijs ligt.
TimeChimp: unieke tool
Ook is de online tool van TimeChimp een aanrader voor iedereen die op zoek is naar een handige urenregistratie tool. TimeChimp heeft een zeer gemakkelijk systeem ontwikkeld waarbij iedere medewerker direct zijn of haar uren kan registreren. Als manager kun je eenvoudig mensen toevoegen en beheren en kun je de gemaakte uren gemakkelijk overboeken naar diverse boekhoudprogramma’s. Via TimeChimp check je ook binnen een paar stappen de beschikbaarheid van je medewerkers waardoor je sneller een planning kunt maken. Daarnaast biedt het systeem een handige facturatie tool, een rittenregistratie applicatie, een urenregistratie applicatie en een projectmodule. Bespaar ook tijd en profiteer van de diensten van TimeChimp.
Factuurdesk: eerst gratis proberen
Wil je echter liever eerst een tool gratis proberen voordat je overstapt? Probeer dan de urenregistratie van Factuurdesk, waarbij medewerkers een eigen login hebben waarmee ze hun eigen uren kunnen bijhouden en registreren. Dit doet Factuurdesk met handige applicaties voor smartphone en tablets en een desktop timetracker die gedownload kan worden op laptop en computer, zodat medewerkers nooit meer hun urenregistratie vergeten. Daarnaast kunnen ze via het systeem snel hun beschikbaarheid en vakantie-uren invullen, zodat je eenvoudiger en sneller kunt plannen. Ook kun je via deze tool facturen maken en zelf versturen. Factuurdesk is 30 dagen volledig gratis te testen. Daarna beslis je zelf of je een abonnement af wilt sluiten of dat je toch liever bij een van bovengenoemde bedrijven, zoals Yanomo, een abonnement afsluit.