• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
zakelijk bankieren

Zakelijk bankieren

Goed bekeken. Slim vergeleken.

  • zakelijke rekening
        • zakelijke hypotheek aanvragen
          Vergelijk rekeningen Vergelijk 20+ zakelijke rekeningen
        • beste
          Beste getest De beste rekeningen van 2022
        • beste
          Kennisbank Vind je antwoord snel en makkelijk
        • Meer rekeningen

          Zakelijke spaarrekening

          Holding rekening

          ZZP rekening

          Zakelijke creditcard

          VOF Rekening

          Goedkoopste rekening

  • zakelijke lening
        • beste
          Vergelijk leningen Vergelijk 80+ geldverstrekkers
        • beste
          Berekenen Ontdek jouw maandlasten
        • beste
          Kennisbank Vind je antwoord snel en makkelijk
        • Soort lening

          Zakelijke lening

          Zakelijk krediet

          Factoring

          Zakelijke hypotheek

  • zakelijke hypotheek
        • beste
          Vergelijk financiers Vergelijk 80+ geldverstrekkers
        • beste
          Bereken rente Ontdek je rente en maandlasten
        • beste
          Kennisbank Vind je antwoord snel en makkelijk
        • Overig & Soort vastgoed

          Bedrijfspand

          Beleggingspand

          Commercieel vastgoed

          Maandlasten berekenen

  • Over

4 tips om de winst van je bedrijf te verhogen

16 juni 2019 door Job Verberne

Als eigenaar van een bedrijf is je primaire doel winst maken. Zie jij je bedrijf met het jaar groeien of kan het nog wel dat extra duwtje in de rug gebruiken? Juist omdat het aantal bedrijven in Nederland groeit (en blijft groeien) is het goed om up to date te blijven wat betreft groeimogelijkheden. En daar bij jij als eigenaar/ondernemer natuurlijk zelf verantwoordelijk voor. Daarom hebben we enkele tips voor je verzameld waarmee je (nog) meer winst kunt maken in en met je bedrijf. 

Wees anders dan de rest

Zakelijk geld verdienen staat vrijwel garant aan opvallen met je bedrijf. Grote kans dat jij diensten aanbiedt of producten verkoopt die een groot aantal bedrijven in Nederland ook verkoopt. Wil je geld verdienen? Dan moet je dus je (potentiële) klanten trekken op een net iets andere manier dan de rest doet.

Dit kun je bijvoorbeeld doen door een professioneel marketing bureau in te schakelen die samen met jou de online en eventueel offline marketing gaat aanpakken. Misschien is er wel een complete nieuwe aanpak nodig of wellicht kunnen er net wat punten worden verbeterd. Het grote voordeel van een marketing bureau met ervaring is dat de medewerkers precies weten wat er wel of niet speelt en wat dé manier is om winst te kunnen maken en zo je zakelijke rekening te kunnen spekken.

Natuurlijk is een dergelijk bureau inschakelen in eerste instantie een aardige investering, maar je zult zien dat het de juiste is: zij zorgen immers voor meer geld binnen je bedrijf.

Bekijk je kosten

Goed om hierbij te weten is dat je direct kunt kijken naar de kosten die je bedrijf maakt. Bekijk bijvoorbeeld eerst eens wat de concurrentie doet met de producten of de diensten die worden aangeboden. Misschien kan je eigen prijs wel net iets hoger liggen dan je nu hebt.

Dit wordt ook wel benchmarking genoemd, een referentiekader van wat iets mag of moet kosten. Blijkt nou dat jij (veel) te weinig vraagt dan kun je net dat beetje extra verdienen door de prijzen te verhogen. Hierbij is het verstandig om direct te bekijken wat de overige kosten zijn: heb je echt zoveel printers, kopieermachines of koffiemachines nodig of kan er hier en daar ook wat worden bespaard?

Anno 2019 is het tevens verplicht in Nederland om energie te besparen binnen je bedrijf. Dat komt goed uit wanneer je óók winst wilt maken (en wie wil dat nou niet?). Schakel bijvoorbeeld een energiespecialist in die samen met jou een energieplan kan maken om én energie te besparen én geld te sparen. Zo houd je zakelijk geld over om je zakelijke rekening mee te verhogen.

Kijk wat de klanten willen

In een winstgevend bedrijf gaat het om de klant: wat wil de klant? Hoeveel zijn zij bereid om daarvoor te betalen? Wat verwachten ze van het bedrijf? Daarom is het belangrijk om in gesprek te gaan met bestaande én nieuwe klanten. Klanten ontmoeten doe je online met de hulp van een marketing bureau en offline door diverse events en beurzen te ontmoeten.

Laat jezelf en het bedrijf zien. Dat betekent natuurlijk niet dat je je alleen maar moet focussen op nieuwe klanten. Bestaande klanten zijn misschien wel net zo belangrijk – al dan niet belangrijker. Zijn zij tevreden, dan is de kans groot dat zij nog eens bij jou zullen aankloppen wanneer ze iets nodig hebben. Ook moet je de mond-tot-mond reclame die via bestaande klanten gaat niet onderschatten. Zijn ze tevreden met de diensten die je levert? Dan is de kans aanwezig dat ze jouw diensten ‘doorvertellen’ wanneer iemand in hun kenniskring iets nodig heeft.

Schakel hulp in bij beslissingen

Als hoofd van een bedrijf kan het soms best lastig zijn om overzicht te houden over het geheel. Uiteraard heb je per afdeling een expert in dienst, maar voor de beslissingen die alleen jij als baas kunt maken, is er over het algemeen niemand aanwezig. Dat is eigenlijk best jammer, want soms kan het sparren met iemand juist veel goeds opleveren voor het bedrijf, en zo ook voor de winst van het bedrijf. Daarom schakelen steeds meer ondernemers een zogeheten bedrijfscoach in.

Een bedrijfscoach is in te huren op verschillende gebieden: misschien wil je juist meer inzicht in de relatie met je werknemers of wellicht wil je meer grip hebben op het maken van winst. Wat de reden ook is; een bedrijfscoach kan jou hierbij verder helpen. Kies voor iemand uit de financiële wereld en hij of zij kan je eens of een paar keer per maand meer vertellen over de stappen die je moet nemen om winst te maken. Extra tip: maak samen een planning voor het bedrijf: wat wil je wanneer hebben bereikt en wat moet je daarvoor doen? Zo zie je maar weer dat meer winst maken voornamelijk bij jezelf ligt en hoe je bepaalde dingen binnen het bedrijf aanpakt.

Ook interessant:
Bekijk hier de beste bedrijfsrekening voor zzp’ers

Rate this post

Categorie: ondernemen

Primaire Sidebar

Zoeken

Overige informatie

Nieuws
Disclaimer
Privacy Policy

Meer zakelijkbankieren.nl

Nieuws

Over

Contact

Copyright © 2013 - 2023 zakelijkbankieren.nl. Nieuws | Hoe wij werken | Disclaimer | Privacy Policy | Contact